torsdag 16 januari 2014

Vi är inte sådana som i slutet får varandra- Katarina Sandberg

Den här boken passade mig! Vackert språk, bra handling och en realism som jag kan känna igen mig i. Jag läste den på ett par dagar och den fastnade hos mig i många fler. Språket flyter på bra med korta kapitel och meningar men ändå så fulla av innehåll. En kärlekshistoria som många kan känna igen sig i.

Cassiopeja Svensson har flytt småstaden för juridikstudier i Stockholm. Där bostadsbristen är ett stort problem och det förflutna som hinner ifatt dig. Nya vänner som du älskar och gamla som du trodde hatade dig. Hur som helst, Cassie är övertygad om att kärleken är ett Hollywood-trick för att tjäna pengar ända tills hon faller själv, Casper.

Småstadskänslor, faderslöshet, kärlek, vänskap och ett gnutta astronaut, Vi är inte sådana som i slutet får varandra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar